Berg och dalbana

ja så kan man säga att livet är...Idag söndag har gått i slappens täcken. skulle städat av inför kommande vecka som nu innebär jobb igen.Men fick bara bytt vatten hos fiskarna. Sen undrade syster om jag inte kunde ha hennes lilla flicka en liten stund. Bästa moster som jag är sa jag självklart. Har ju inte träffat henne på ett tag då dom varit i sälen och åkt skidor. Så istället för städ blev det pannkaks stekning:)Vilket iof var bättre och roligare. När dom sen skulle hämta hem henne tog dom med sig William också och åkte till sisjön och promenerade...då hade jag tänkt att ta tag i min lägenhet,men ack så fel jag hade. Frös lite och la mig ner i soffan och såklart somnade jag. Vaknade när syster ringde och sa att nu skulle dom vara hemma om 5 min. Bara att hoppa i skor och jacka å gå ner och möta upp lilleman. passade då även på att handla inför min och Williams söndags midda. Idag bjöds det på kött med potatis gratäng och en god sallad...MUMS. till efterrätt hade William beställt äpplepaj med vaniljvisp..självklart fixar man det=)

 Har ju nu varit ledig i 9 dar. känns konstigt att gå tillbaka till jobbet efter att ha haft det fantastiskt underbart under min lediga tid. Men vardagen kommer ju alltid ikapp än vare sig man vill eller ej.
Tiden har gått så fort. Kanske för att känslorna har gått upp och ner som värsta berg och dalbanan...men livet vore väl för tråkigt om allt var en dans på rosor. Jag har alltid sagt att av varje motgång blir man starkare som person. Jag måste vara starkare än hulken!men förr eller senare undrar jag ändå om man inte faller ihop som en blöt pöl. Kan man ha för många motgångar utan att brista???Ja det återstår att se...

Nu efter att William kollat klart på barnprogrammen blir det tandborstning och nattning. Han ska ju tillbaka till dagis imorgon igen efter att också varit ledig.

Puss & kram
/Linda

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du vet att jag kan lyssna när som helst vilken tid på dygnet. Även om jag är ung så har jag också erfarenheter. :)

Kramar

2009-02-15 @ 22:28:48
URL: http://sportjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0