Efter 18 timmar!

Ibland skulle jag verkligen vilja veta hur jag själv tänker. Igår torsdag var jag ju lite trött innan jag kom till jobbet. Jag hade ju varit ute och slirat på onsdagen. Dagen i stora hela gick bra...tröttheten gick upp och ner som värsta berg och dalbanan,men kände att den var under kontroll. Klockan blev nu 21 och nattpersonalen kom. Då visar det sig att dom e en man kort då det blivit miss i inrigning av vikarie. För att underlätta situationen erbjöd jag mig att stanna då jag kände att jag piggnat till på ett knasigt sätt. Sagt och gjort...jag gick på nattpasset med.

Jag börjar nu förstå varför jag får höra att jag är en duracellkanin. Natten gick överförväntan fort,men vid 5 tiden i morse då kom den jobbigaste tröttheten. Så det blev att snabbt aktivera sig. Jag gick en runda för att kolla läget...detta var nog min femtielfte runda. Alla sov och det var dax att hitta nytt projekt. Jag började duka och fixa iordning för dom som skulle jobba dagen. Alltid lika kul att få överraska.

klockan blev 6:45 och dagpersonalen började komma. Dom såg lite förvånade ut över att se mig där kl 6:45 fast jag egentligen skulle börjat kl 7. Men när jag svarade med att jag inte gått hem såg dom mer ut som frågetäcken. Fick faktiskt höra att jag såg oförskämd pigg ut. Ja jag säger då det...skenet bedrog. Nu vid denna tidpunkt ville jag bara hem och sova.

Trodde jag skulle ha större problem att somna...gick lite segt till en början då jag låg och lyssnade på kvittrande fåglar. Tillslut fick jag gå upp och stänga fönstret. Brukar inte ha svårt för ljud när jag ska sova,men i morse hade jag det. Nu var det bara att trycka ansiktet så långt ner i kudden och dra täcket över huvudet!Nu sov jag gott. 

Vaknade kl 14. Usch vilken konstig känsla jag hade i min kropp. Kände mig utvilad,men samtidigt jätte trött...Ja ja det kommer bli en lugn fredag så det kan man ju ta.

Nu ska jag dricka kaffe,äta frukost (fast kl är 14:37). Sen in i duschen för att till slut dra mig bort till dagis och hämta mitt underbara allt!

Ha en skön fredag
Kramar
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0