Allt var bättre förr...

Helt sjukt vad man börjar tänka när man steker pannkakor. William frågade om inte han kunde få socker på pannkakorna.Jag skulle inte i min vildaste fantasi stör socker över hans pannkakor. Sen kom min andra tanke...Vad åt jag själv när jag var liten. Jo massa socker på dessa kakor så det riktigt knastrade i tänderna. Man drack oboy till frukost VARJE dag!Ibland hände det att man åt kalaspuffar eller dessa sockrade flingor frosties.Nu är vi mer medvetna om vad vi stoppar i oss.Vilket jag iof är väldigt glad över.Skulle aldrig servera det jag åt till frukost idag till William.

En annan sak som slog mig var att idag får man aldrig handskrivna brev längre, utan ett opersonligt mail. Skulle det komma ett kuvert i brevlådan så innehåller det en faktura.
Det som också var mycket bättre förr när man var mindre, var att när man blev kär eller intresserad av någon kunde man lite lätt skriva ett kärleksbrev eller fråga chans;)Då fick man svar direkt så var man sen tillsammans. Nu när man är vuxen ska allt vara så komplicerat.Man ska passera en massa saker innan man ens kan säga att man är ihop. Allt ska ta sådan tid!
Någon som håller med mig???

Nä jag säger då detta...plocka fram penna, papper och sudd och börja skicka brev till nära och kära.Jag lovat att det skulle verkligen uppskattas.Jag skulle bli jätte glad om jag fick ett handskrivet brev i min låda.

Puss och kram
Linda

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller helt med dig,det är så tråkigt att det bara är räkningar på posten, fast ibland kommer det ju roliga modetidningar.Jag kan skriva ett brev till dig om du vill,så kan vi kanske brevväxla:-)



Kram Anna

2009-01-08 @ 13:13:29
Postat av: Linda

Vad skönt att höra att det inte bara e jag som saknar handskrivna personliga brev.

Kanske e du med på FB??

2009-01-08 @ 14:25:26
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej



Vad ska du göra ikväll då??Jag har tyvärr FB, antar du menar facebook??

Kram anna

2009-01-09 @ 18:54:27
Postat av: Linda..

Vad kul att du har facebook...sök upp mig där och adda mig=)

Ikväll kommer en tjejkompis hem till mig och vi ska dricka lite vin.får se vad som händer sen.Har precis kommit hem från träningen och är helt slut!

Vad händer i sthlm?

kram

2009-01-09 @ 19:07:11
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Nattalena

Håller heeelt med, jag ääälskar att få brev .

Natalie Steiger

c/o Karlsen

Frogneralle 3

2016 Frogner ;-)

2009-01-10 @ 18:01:04
Postat av: Linda...

Skönt att det är fler än jag som saknar detta...ska se till att få till ett handskrivet brev till dig

Kramar

2009-01-10 @ 18:11:59
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0