Majorna!!!

Finns det någon värre stadsdel att köra bil i??? Jag undrar då detta. Jag var snäll nog  att hämta Williams pappa idag från jobbet då jag var bjuden på midda hos min syster ,och William ska vara hos pappa i helgen. In till stan för att hämta upp han,men både jag och William blev fulla av skratt när vi helt plötsligt är  inne vid läppstiftet...ringer i panik till Andreas och säget att..."du får komma över till operan då jag inte vet hur man kommer till ditt jobb"...vi lägger på och helt plötsligt är vi alldeles utanför hans jobb. Ja ni som åkt bil med mig vet att jag både e talanglös på att hitta och planera min körning. Hur som helst..Andreas kommer ut och nu skulle vi bege oss mot majorna!!! Stadsdelen som BARA innehåller enkelriktat och spårvagnar som kör kors och tvärs. Skönt att höra Andreas i baksätet..."Ja nu tar vi det lugnt Linda"!Erkänner att jag tycker inte alls om att köra i majorna...sen till det värsta. Ska köra upp mot Godhemsgatan(lågt nr någonting) då e dom så smarta att dom tillåter att man får parkera på båda sidorna, vilket betyder att får man möte e det bara att hitta en ficka någonstans att snabbt köra in till. Fick möte av både buss och  personbil. Då var jag inte nöjd!  Släpper av William och Andreas för att bege mig hem...tänker att detta måste vara en genväg....AAAA eller hur! Sen väg!,men vad förväntar man sig om man kör bil i majorna???!ska nog inte bli taxi chaffis iaf! Det e konstaterat!
Nä nu blir det slapp och mys för att sen dra täcket över huvudet och invänta lördag som innehåller...ja nästan för mycket. Återkommer som sagt med vad jag ska göra denna lördag=)
fredags kram
Linda



Kommentarer
Postat av: Jossan

Hela Göteborg är ju en kass stad att köra bil i.

Jag ser inte fram emot att köra bil i Göteborg när jag tagit mitt körkort iaf.

Om jag ska in till stan kommer jag garanterat att ta bussen haha

Bussen är en bra kompis!

Kramar

2009-03-23 @ 20:38:08
URL: http://sportjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0