Pigg och utvilad!

Kan börja så här...klockan är just nu 06:06 lördag morgon. Nu undrar ni såklart vad jag gör uppe så här tidigt, men har man sovit sig igenom en hel fredag behöver man inte mycket mer sömn nu efter att sovit hela natten också. Jag fick spontan inbjudan till Stonefunkers spelning i torsdags som slutade med massa gott innanför västen. Så igår mådde jag som jag absolut förtjänade. Att jag sen inte hade någon röst var väl lite trist,men vad 17! jag hade ju ändå ingen att prata med.

Idag är det århundradets grillfest på G! Hoppas nu vädret e med oss. Som det ser ut på SMHI verkar det vara uppehåll idag med lite moln. Så att jag e e vaken nu gör inte så mycket iom att jag ska marinera kyckling filee och även göra potatissallad! Mums så gott:)

Under tiden som jag nu sitter och skriver har jag på kanal 4 och dom visar teletubbis! Usch vilket värdelöst barn programm. Tänk så många barn som tittar på detta program och inte får lära sig "riktigt språk" Under de första minuterna säger dom "losa" vilket betyder rosa, sen "kjabbi kjäm" viket ska vara någon kräm av något slag. Varför ska man prata bebisspråk?! Upprörande!!!

Ni kom jag och tänka på fler saker som vi gärna lär våra barn.
Vovve
kisse
nana
Varför inte bara säga som det heter? Jag kan faktiskt slå mig på bröstet och säga att jag ALDRIG  pratat bebisspråk med William! Nä säg som det heter. Blir mindre komplicerat för barnet då. 

Nu blir det kaffe UTAN mjölk. Ja det får gå för denna gången. Överlever nog allt efter min dag i går fredag!

Puss & kram
Linda



Kommentarer
Postat av: marielouise

Ingen att prata med! Tror nog att det var du som sa godnatt till mig. Kram

2009-05-23 @ 15:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0